Kanały zgłoszeniowe i ochrona sygnalistów w Kűhn Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.
Do czego służą nasze kanały zgłoszeniowe?
Kanały zgłoszeniowe służą przekazywaniu informacji o podejrzeniach naruszenia:
-
przepisów prawa powszechnie obowiązującego, polegających na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa w zakresie:
1) korupcji;
2) zamówień publicznych;
3) usług, produktów i rynków finansowych;
4) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
5) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
6) bezpieczeństwa transportu;
7) ochrony środowiska;
8) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
9) bezpieczeństwa żywności i pasz;
10) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
11) zdrowia publicznego;
12) ochrony konsumentów;
13) ochrony prywatności i danych osobowych;
14) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
15) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
16) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
17) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16.
-
obowiązujących u nas regulacji wewnętrznych,
-
obowiązujących u nas standardów etycznych.
Rozpatrywane są jedynie naruszenia, które mają związek lub mogą mieć wpływ na działalność naszej firmy.
Zgłoszenia rozpatrujemy w ramach procedury zgłoszeń wewnętrznych, a te, które dotyczą naruszeń AML – w ramach odrębnej procedury.
Do czego NIE służą nasze kanały zgłoszeniowe?
Nie rozpatrujemy zgłoszeń dotyczących spraw prywatnych naszych pracowników i współpracowników, które nie mają związku z funkcjonowaniem naszej firmy.
Czyje zgłoszenia są rozpatrywane?
W trybie procedury zgłoszeń wewnętrznych rozpatrujemy zgłoszenia od osób, które mają lub miały z nami relacje o charakterze pracowniczym, biznesowym lub podobnym (tzw. „kontekst związany z pracą”).
Czy trzeba się podpisać?
Rozpatrujemy zarówno zgłoszenia podpisane jak i anonimowe.
W jaki sposób możesz dokonać zgłoszenia?
Kanały zgłoszeniowe
Sygnalista ma możliwość dokonania zgłoszeń:
-
Wewnętrznych
-
Poufnym kanałem zgłoszeni firmy znajdującym się pod adresem:
https://panel.amlex.pl/SygnFirmy/SecurePage/cd4393c358c244bca156dfc8bdbf74c0 -
telefonicznie pod nr 32 455 11 69
-
na adres poczty elektronicznej - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgłoszenia wewnętrzne przyjmuje Administrator.
-
Zewnętrznych
- Kierowanych do odpowiednich organów publicznych, takich jak:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Urzędy regulacyjne dla danej branży(np. zdrowotnej)
Instytucje państwowe nadzorujące i egzekwujące przestrzeganie prawa
Zgłoszenia Zewnętrznego sygnalista może dokonać w dowolnym momencie, nie ma obowiązku dokonywania w pierwszej kolejności zgłoszenia Wewnętrznego.
Informacje o kanałach zgłoszeń zewnętrznych dla każdej z instytucji znajdują się na ich stronach internetowych. W przypadku Rzecznika Praw Obywatelskich znajduje się ona pod adresem: https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich.
Jeżeli zgłoszenie spełnia warunki, o których mowa wyżej, to zostaniesz powiadomiony/-a o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia w ciągu 7 dni.
Kiedy podlegasz ochronie?
Jeżeli dokonasz zgłoszenia w dobrej wierze, przekazując informacje prawdziwe (a przynajmniej takie, co do których masz podstawy sądzić, że są prawdziwe) – to podlegasz z naszej strony ochronie przed działaniami odwetowymi.
Jeżeli świadomie przekazujesz informacje nieprawdziwe, np. w celu pomówienia kogoś – to nie podlegasz ochronie i możesz się liczyć z podjęciem wobec ciebie odpowiednich kroków prawnych.