Kanały zgłoszeniowe i ochrona sygnalistów w Kűhn Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.

Do czego służą nasze kanały zgłoszeniowe?

Kanały zgłoszeniowe służą przekazywaniu informacji o podejrzeniach naruszenia:

  1. przepisów prawa powszechnie obowiązującego, polegających na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa w zakresie:

1) korupcji;

 

2) zamówień publicznych;

 

3) usług, produktów i rynków finansowych;

 

4) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;

 

5) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;

 

6) bezpieczeństwa transportu;

 

7) ochrony środowiska;

 

8) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;

 

9) bezpieczeństwa żywności i pasz;

 

10) zdrowia i dobrostanu zwierząt;

 

11) zdrowia publicznego;

 

12) ochrony konsumentów;

 

13) ochrony prywatności i danych osobowych;

 

14) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;

 

15) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;

 

16) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;

 

17) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16.

 

  1. obowiązujących u nas regulacji wewnętrznych,

  2. obowiązujących u nas standardów etycznych.

Rozpatrywane są jedynie naruszenia, które mają związek lub mogą mieć wpływ na działalność naszej firmy.

Zgłoszenia rozpatrujemy w ramach procedury zgłoszeń wewnętrznych, a te, które dotyczą naruszeń AML – w ramach odrębnej procedury.

Do czego NIE służą nasze kanały zgłoszeniowe?

Nie rozpatrujemy zgłoszeń dotyczących spraw prywatnych naszych pracowników i współpracowników, które nie mają związku z funkcjonowaniem naszej firmy.

Czyje zgłoszenia są rozpatrywane?

W trybie procedury zgłoszeń wewnętrznych rozpatrujemy zgłoszenia od osób, które mają lub miały z nami relacje o charakterze pracowniczym, biznesowym lub podobnym (tzw. „kontekst związany z pracą”).

Czy trzeba się podpisać?

Rozpatrujemy zarówno zgłoszenia podpisane jak i anonimowe.

W jaki sposób możesz dokonać zgłoszenia?

 

Kanały zgłoszeniowe

Sygnalista ma możliwość dokonania zgłoszeń:

  1. Wewnętrznych

  • Poufnym kanałem zgłoszeni firmy znajdującym się pod adresem:
    https://panel.amlex.pl/SygnFirmy/SecurePage/cd4393c358c244bca156dfc8bdbf74c0

  • telefonicznie pod nr 32 455 11 69

  • na adres poczty elektronicznej - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zgłoszenia wewnętrzne przyjmuje Administrator.

  1. Zewnętrznych

- Kierowanych do odpowiednich organów publicznych, takich jak:

Rzecznik Praw Obywatelskich

Urzędy regulacyjne dla danej branży(np. zdrowotnej)

Instytucje państwowe nadzorujące i egzekwujące przestrzeganie prawa

Zgłoszenia Zewnętrznego sygnalista może dokonać w dowolnym momencie, nie ma obowiązku dokonywania w pierwszej kolejności zgłoszenia Wewnętrznego.

Informacje o kanałach zgłoszeń zewnętrznych dla każdej z instytucji znajdują się na ich stronach internetowych. W przypadku Rzecznika Praw Obywatelskich znajduje się ona pod adresem: https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich.

 

Jeżeli zgłoszenie spełnia warunki, o których mowa wyżej, to zostaniesz powiadomiony/-a o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia w ciągu 7 dni.

 

Kiedy podlegasz ochronie?

Jeżeli dokonasz zgłoszenia w dobrej wierze, przekazując informacje prawdziwe (a przynajmniej takie, co do których masz podstawy sądzić, że są prawdziwe) – to podlegasz z naszej strony ochronie przed działaniami odwetowymi.

Jeżeli świadomie przekazujesz informacje nieprawdziwe, np. w celu pomówienia kogoś – to nie podlegasz ochronie i możesz się liczyć z podjęciem wobec ciebie odpowiednich kroków prawnych.